יום שלישי, 14 באפריל 2015

מעמד האפרולטריון Uproletariat

מעמד האפרולטריון Uproletariat
מעמד חברתי חדש
(האפ-רולטריון: Up-roletariat)
מעמד האפרולטריון הוא מעמד המורכב מעובדים בחברות ההיי-טק ומנהלים בדרג ניהולי זוטר ובכיר מכל הארגונים, התופש את עצמו ממוצב מעל מעמד הפועלים, הידוע גם כפרולטריון: ולכן הוא קורא לעצמו מעמד האפ-רולטריון/ Up-roletariat.
הכינוי נוצר למעמד זה אשר אינו רואה את עצמו כמעמד הפועלים בו עשה שימוש קרל מרקס בתורה המרקסיסטית.
מעמד האפרולטריון מתאים לתיאור עובד שכיר, בעל רכוש מסוים משלו, בניגוד למעמד בעלי הון, או בעלי אמצעי ייצור המצויים בבעלותם כמו: סוחרים, איכרים בעלי חלקת אדמה או הבורגנים העשירים. 


בשונה מפרולטריון המשמש במשמעותו המקורית, כהגדרה כוללת לכל אדם שמעמדו הכלכלי ירוד, האפרולטריון הוא ממעמד כלכלי בינוני או גבוה, אך הוא עדיין שכיר.
במשמעות שקיבל האפרולטריון במאה ה21, מדובר על עובדים שכירים, במיוחד מחברות היי-טק, או דרג ניהולי, אשר מרוויח משכורות גבוהות. עובדים אלה בגלל שכרם הגבוה, הם בעלי יכולת להחזיק רכוש מסוים וחיים רמת החיים גבוהה. הם אינם תופשים את עצמם כפרולטריון, אלא כמעמד או סטאטוס מעליו.
האפרולטריון רואה במעמד הפרולטריון מעמד נחות הנמצא במאבק יומי על קיומו, הוא מוזנח תרבותית ואינטלקטואלית ובעל דעות פוליטיות מנוונות.
האפרולטריון תופש את עצמו כמעמד משכיל, אקדמי ותרבותי, בעל דעות פוליטית מגוונות ונעורות.
האפרולטריון טוען כי הוא כי שונה מהותית ממעמד הפרולטריון.
אך במהותו הוא זהה לו לחלוטין רק "עטוף" באשליית מציאות קפיטליסטית, הגורמת לו לחשוב שהוא שונה ממעמד הפרולטריון. המציאות הקפיטליסטית מייצרת אצלו תחושת אשליה: שהוא בוחר לבד, אינדווידואליסט, בעל כוח, יכולת השפעה בקבלת החלטות ובעל מחשבה מקורית.
בפועל הוא מציית לכוח ההון, קונה מה שמוכתב לו ולא מה שהוא באמת צריך, חושב כמו שצריך לחשוב בכדי לא להיות שונה ובכדי להיות מקובל בחברה.


מעמד האפרולטריון זהה למעמד הפרולטריון אך עטוף בעטיפה נוצצת. ברגע שיבין זאת ויתאחד עם מעמד הפרולטריון ולא יתנשא מעליו, רק אז תגיע הישועה אותה הוא מחפש: חופש ושוויון זכויות אמיתי לכל האנשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה